Oferta badawcza

"Dzida Media" oferuje przygotowanie narzędzi badawczych lub/i ich konsultacje - kwestionariusze wywiadu, ankiety, scenariusze IDI/ FGI, arkusze obserwacyjne etc., np. na potrzeby realizacji badań wewnętrznych tj. badań satysfakcji i lojalności pracowników i współpracowników firmy, zbierania opinii od klientów np. sieci handlowej na stronie internetowej danej sieci etc.

Badanie Desk research – analiza danych zastanych

III.    Desk research - jest to metoda poszukiwania i analizy informacji, które już istnieją. Wspomniana metoda nie wymaga pracy w terenie, przygotowania kwestionariuszy, zatrudniania ankieterów i koordynatorów.
Przedmiotem badań desk research są najczęściej analizy:

•    struktury rynku, populacji
•    wielkości i jakości rynku,
•    trendów na rynku,
•    głównych graczy na rynku,
•    dostawców i odbiorców,
•    kanałów dystrybucji,
•    szans i zagrożeń
•    aktów prawnych i rozporządzeń
•    etc.

Końcowym efektem badania desk research jest raport badawczy (jako prezentacja PowerPoint) sporządzony na podstawie analizy różnorodnych materiałów źródłowych takich jak:

•    materiały klienta (wcześniejsze badania, dane wewnętrzne),
•    dane statystyczne (GUS),
•    opracowania branżowe,
•    prasa branżowa,
•    materiały zamieszczone w internecie

Obserwacja nieuczestnicząca ukryta

Obserwacja nieuczestnicząca ukryta i rejestracja określonych zachowań na wystandaryzowanej ankiecie np. obserwacja określonych zachowań klienta w placówkach handlowych
Lista obserwowanych, wybranych zachowań i zjawisk:

•    Ścieżka zakupowa klienta w sklepie – rejestracja ścieżki na wcześniej przygotowanej mapie sklepu
•    Czas spędzony klienta w sklepie i w alejce z badaną kategorią produktową
•    Interakcja klienta z kategorią produktową:


•    Zainteresowanie produktami – oglądanie/dotykanie
•    Branie do ręki
•    Zdejmowanie z półki/ odkładanie na półkę
•    Czytanie etykiety
•    Wkładanie do koszyka/ kupowanie produktu z określonej lokalizacji w sklepie
•    Obecność listy zakupowej
•    Zainteresowanie materiałami POS
•    Krótki wywiad po obserwacji na temat powodów braku zakupu produktu pomimo zainteresowania zakupem

Finalizacją projektu jest raport z wnioskami i rekomendacjami na podstawie obserwacji Parametry procesu zakupowego są rejestrowane w oparciu o faktyczne zachowania nabywców przy półce; insighty oparte na faktach a nie deklaracjach. Zaletą badania obserwacyjnego jest możliwość dostarczenia realnego obrazu zachowań nabywców wykraczających poza deklaracje.

Audyty sklepów i ekspozycji

Audyty ekspozycji w placówkach handlowych/audyty sklepów – tzw. Store-check. Przykładowy zakres badania store-check:

•    Dostępność i liczebność asortymentu klienta i konkurencji
•    Oznakowanie cenowe
•    Dostępność materiałów wspierających sprzedaż i promocyjnych
•    Oświetlenie, czystość itp.
•    Standardy obsługi klienta

Raport z audytu store-check zawiera obrobiony materiał zdjęciowy oraz komentarze do wszystkich obserwowanych parametrów podczas audytu.

Tajemniczy klient (Mystery Shopper)

Tajemniczy klient - badanie polega na obserwacji jakości obsługi klienta i jej weryfikacji pod kątem przyjętych standardów firmy. Badanie realizowane jest przez niezależnych, obiektywnych konsultantów. Przeszkoleni konsultanci wcielają się w rolę typowego klienta, który chce dokonać zakupu lub skorzystać z określonej usługi. Podczas wizyty w placówce tajemniczy klient zapamiętuje wszystkie szczegóły wizyty w placówce, które mają być skomentowane i ocenione we wcześniej przygotowanej ankiecie.
Realizacja badań typu Mystery Shopper (Tajemniczy Klient) – etapy realizacji:

1.    Przygotowanie ankiety mystery shopper
2.    Realizacja badania w wybranej placówce
3.    Omówienie kluczowych wniosków i obserwacji z badania lub/i przygotowanie raportu z badania w formie prezentacji PowerPoint
4.    Prezentacja wyników z badania – na życzenie klienta

Oferujemy omówienie kluczowych wniosków i obserwacji z badania Mystery Shopper bezpośrednio (tego samego dnia) po zakończeniu wizyty w badanej placówce handlowej/ usługowej lub kilka dni po zakończeniu projektu, w formie prezentacji/ raportu w PowerPoint.

IDI – Indywidualne wywiady pogłębione

Indywidualny wywiad pogłębiony to pogłębiona rozmowa dwóch osób – prowadzącego wywiad i zrekrutowanego respondenta spełniającego określone kryteria. Celem takiego wywiadu jest dotarcie do określonych informacji i eksploracja tematów, które są celem badania. Przebieg całego wywiadu jest nagrywany, jeśli respondent wyrazi zgodę na nagrywanie.

Realizacja badań IDI – etapy realizacji:

1.    Przygotowanie scenariusza IDI
2.    Realizacja wywiadów IDI
3.    Transkrypcja zrealizowanych wywiadów
4.    Przygotowanie raportu z badania, na podstawie transkrypcji, wraz z wnioskami i rekomendacjami działań
5.    Prezentacja wyników z badania – na życzenie klienta

Istnieje możliwość przedstawienia kluczowych wniosków bezpośrednio po zakończeniu IDI lub/i przygotowanie prezentacji/raportu w PowerPoint kilka dni po zakończeniu projektu.

Dzida Media | Agencja nowoczesnego marketingu

sample+48 790295260
+48 (22) 400 33 69

sampleTen adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.