Historia sukcesu, czyli 15 lat Google Adwords

To historia sukcesu na olbrzymią skalę. AdWords jest dostępne już od 15 lat, także dla klientów „Dzida Media” Od 2000 r. liczba firm korzystających z AdWords wzrosła kilka tysięcy razy, ułatwiając konsumentom wyszukiwanie potrzebnych usług w ich bezpośredniej okolicy.

Google jest globalnym liderem technologicznym, skupiającym się na dostarczaniu rozwiązań, które ułatwiają ludziom dostęp do informacji. Innowacje Google w zakresie wyszukiwania w internecie i reklamy sprawiły, że strona firmy jest najpopularniejszym miejscem w sieci, a marka jedną z najbardziej rozpoznawalnych na świecie.

Google AdWords przez 15 lat swojego istnienia ewoluował zarówno pod względem funkcjonalności, jak i zakresu działalności. W momencie startu z rozwiązania reklamowego korzystało 350 klientów. Obecnie liczba ta wynosi ponad milion przedsiębiorstw. Ponadto dzisiaj jest to już system, który umożliwia zakup wszystkich formatów reklamowych Google, np. w serwisie YouTube czy Google Play.

 

AdWords, który od powstania dostosowany był do wyszukiwania z poziomu desktopu, przechodzi obecnie jedną z największych zmian od początku swojego istnienia, spowodowaną odpływem użytkowników od komputerów stacjonarnych w stronę mobile. Ponad połowa wyszukiwań odnośnie usług czy produktów interesujących konsumentów odbywa się za pośrednictwem telefonu. W związku z tym AdWords ciągle ewoluuje i dostosowuje swoje funkcjonalności do zachowania użytkowników. Reklamy mobilne związane z wyszukiwaniem zostały zaimplementowane już w 2006 r. Ponadto wprowadzono również przyciski click-to-call, umożliwiające natychmiastowe wykonanie telefonu oraz rozwiązania wspierające konwersję przy korzystaniu z kilku urządzeń w trakcie podejmowania decyzji o zakupie.

 

Google w ramach AdWords wdrożyło też kampanie rozszerzone, pomagające w odpowiednim targetowaniu reklam poprzez sytuację, w jakiej aktualnie znajduje się konsument. Umożliwiło to skierowanie przekazu opartego na lokalizacji użytkownika (warto nadmienić, że aż 30% zapytań mobilnych jest związanych bezpośrednio z miejscem pobytu), porze dnia czy typu urządzenia z jakiego korzysta. Google udostępniło też opcję zakupu bezpośrednio z poziomu listy wyników wyszukiwania oraz wprowadziło rozwiązania promujące poszczególne aplikacje poprzez reklamy w Google Play Store.

 

Narzędzie reklamowe oparte na wynikach wyszukiwania wspiera szczególnie rozwój małych i średnich firm. Przy niewielkich nakładach umożliwia dotarcie do potencjalnego klienta, dzięki bezpośredniej odpowiedzi na jego zapytanie. Daje to szansę na rozpoczęcie działalności eksportowej oraz lepszą promocję wśród użytkowników poszukujących usług czy produktów w swojej bezpośredniej okolicy. W ten sposób AdWords od 15. lat sukcesywnie przyczynia się do wspierania sprzedaży oraz poszerzania zakresu funkcjonowania korzystających z niego przedsiębiorstw.